Brise Group deschide şase magazine Ogorul în 2016 şi vede potenţial pentru 100 de unităţi în România

Brise Group, un imperiu agricol cu afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut, a ajuns deja la o reţea cinci magazine fizice sub brandul Ogorul şi unul online. Magazinele de tip “home and garden” (casă şi grădină) vând atât inputuri agricole, dar şi unele sau echipamente precum cizme de cauciuc, explică Angelo Nicolae, general manager al diviziei de agribusiness a Brise.

“Avem deja în lucru deschiderea a altor şase magazine în acest an. Vom merge în judeţele Timiş, Mureş şi Neamţ”, spune executivul. El precizează că magazinele sunt deschise în zonele rurale, în satele în jurul cărora există suprafeţe agricole mari.

“Mulţi dintre concurenţii noştri merg doar în bazinele legumicole, însă noi avem o altă abordare, mai largă. Concurăm cu reţelele de fito-farmacii, însă noi avem o ofertă mai largă, ele vând în special seminţe şi alte materii prime.”

Executivul precizează că în prezent compania analizează chiar dezvoltarea businessului în sistem de franciză. “Cred că este loc de peste 100 de magazine Ogorul în România, însă depindem de modul în care se va dezvolta piaţa”, adaugă Nicolae.

Executivul lucrează pentru grupul Brise de cinci ani, după ce anterior a fost 15 ani angajat în cadrul Syngenta, un mare producător de inputuri agro-chimice. Ultima lui poziţie ocupată a fost aceea de manager al divizie de seminţe din România şi ţările din bazinul Mării Negre. Apoi el s-a alăturat Brise, grup controlat de antreprenorul Marius Bucur care se luptă deja 15 ani cu cei patru mari, respectiv traderii internaţionali, ADM, Ameropa, Cargill şi Glencore.

Afacerea construită de omul de afaceri român are mai multe divizii, de la logistică (silozuri proprii şi închiriate) şi retail (magazinele Ogorul), la trading şi chiar producţie în Italia. Totuşi businessul principal este cel de intermediere pe piaţa cerealelor şi de vânzare de input-uri către fermieri. Grupul Brise are afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut din activitatea principală, în scădere cu circa 25% faţă de 2014. Nicolae nu dă detalii despre business-ul magazinelor Ogorul.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 25.02.2016 

Autor: Roana Rotaru

 

X